ندود در اندیشه بازگشت به تیم ملی



پاول ندود هافبک چک تبار باشگاه یوونتوس که بعد از اتمام یورو 2004 با تیم ملی چک خداحافظی کرده بود پس از صعود این تیم به بازی های پلی اف جام جهانی 2006 المان گفت:از اینکه چک هممی تواند به جمع تیم های حاضر در جام جهانی بپیوندند بسیار خوشحال هستم.تیم ما باید در این مرحله به مصاف نروژ برود.افراد زیادی در مورد بازگشت من به تیم ملی با من صحبت کرده اند اما من هنوز هیچ تصمیمی نگرفته ام و به زودی جواب نهایی خود را اعلام خواهم کرد.ندود در مورد وضعیت باشگاه یوونتوس گفت:ما خواهان کسب اسکودتو هستیم اما می دانیم راه بسیار سختی پیش رو داریم.ما روز یک شنبه برای کسب 7 پیروزی متوالی خود به مصاف مسینا خواهیم رفت

جدید ترین مقاله روزنامه گازتا در مورد کاپیتان یوونتوس

کسى چه مى داند، شاید جام جهانى ۲۰۰۶ جام او باشد.
 دل پیرو درباره صعود  به جام جهانى مى گوید: همه ما از نتیجه مهمى که به دست آورده ایم خوشحالیم. ما یک مسابقه زودتر صعود کردیم و این بهترین لحظه براى تیم ملى است  به احتمال زیاد جزو ۲۳ نفرى که لیپى با خود به آلمان مى برد خواهد بود. به ویژه که کاسانو که چه در یووه و چه حالا در تیم ملى تهدیدى جدى براى او بود فعلاً در رم نیمکت نشین است و راهى به آتزورى ندارد و با این حساب امشب نیز دل پیرو در ترکیب اصلى بازى خواهد کرد. اما الکسى مى گوید: «من هیچ جنگى بین خودم و کاسانو نمى بینم شاید به این خاطر که هر دو کم بازى مى کنیم. نمى دانم چرا من همیشه باید با یک نفر براى جایگاه اصلى جنگ کنم. در حالى که جنگ براى سایرین هرگز وجود ندارد.
چرا هیچ کس درباره زوج دل پیرو - کاسانو حرف نمى زند؟ چرا یکى از ما باید حذف شویم؟»
الکس درباره مسابقه امشب مى گوید: «بعد از صعود شنبه شب ما مسابقه امشب و بازیهاى دوستانه را با آرامش دنبال مى کنیم.» با توجه به محرومیت توتى و بازگشت او به رم امشب قطعاً شب دل پیرو خواهد بود.
مارچلو لیپى سرمربى آتزورى در حالى براى مسابقه امشب برنامه ریزى مى کند که صعود تیم اش قطعى شده اما مى گوید:«ما فقط نیمى از وظیفه خود را انجام داده ایم.»
لیپى درباره بازیکنان اش مى گوید: «سسبه بازیکنان نمره نمى دهم. من عملکرد کلى آنها را دوست دارم. من روحیه تیمى آنها را مى پسندم.
در شروع کار ما بازیکنانى را که قابلیت حضور در تیم ما را داشتند شناختیم و حالا باید به فکر ساخت تیمى هماهنگ و منسجم و تقویت کارهاى گروهى باشیم.» لیپى درباره چیدمان تیم مى گوید: «من ترکیبى در نظر گرفتم که قابلیت بازى تهاجمى را داشته باشد.
حالا اگر مهاجمان گل نمى زنند برایم مشکل بزرگى نیست. اگر موقعیت خلق نمى کردیم نگران مى شدم. ما تعداد زیادى مهاجم خوب و با ارزش داریم.»
سرمربى آتزورى معتقد است هنوز ترکیب تیم براى بازى با مولداوى را انتخاب نکرده است

 

 

 
 

دیوید ترزگه

   

تاریخ تولد

15/10/1977

محل تولد
فرانسه
پست بازی
مهاجم
قد
1.90
وزن
80

 

مهاجم فرانسوى _ آرژانتینى یووه تمام طول تعطیلات کریسمس در حالى که همه دوستان و هم تیمان اش استراحت کردند او در محل تمرینات یووه حاضر شد و زیر نظر بدن سازان و ماساژورهاى باشگاه سخت تمرین کرد و به همین دلیل کاپلو یک روز استراحت براى او در نظر گرفت.
عطش بالا براى بازگشت دوباره باعث شد، حتى شانه جراحى شده نیز مانع دیوید ترزگه نشود. ترزگه عجله دارد. او به خوبى مى داند که در فوتبال آسیب دیدگى و غیبت بزرگترین ضربه را به یک بازیکن و به ویژه به مهاجم تمام کننده یى چون او وارد مى سازد و یک بازیکن پس از پشت سر نهادن مصدومیت به زمانى طولانى براى بازگشت به آمادگى احتیاج دارد. اما این فرانسوى مى خواهد هر چه زودتر به شمایل ترزه گل باز گردد: «اگر دست من بود از چند هفته پیش بازى را آغاز مى کردم. اما همیشه یک مربى و پزشک هست که مانع انسان شود

ترزگه اعتماد به نفس خوبى دارد و معتقد است در بازگشت مجدد خیلى زود به رکورد گذشته خود باز مى گردد. ترزگه این فصل یکى از بهترین گلزنان یووه بود. او در طول ۸ مسابقه از سرى A و لیگ قهرمانان که در آن شرکت کرد آمار درخشان ۷ گل را به نام خود ثبت کرد. در حالى که ابراهیموویچ در طول ۲۲ مسابقه به چنین آمارى رسید و آلکس دل پیرو در طول ۱۷ مسابقه تنها یک گل بیشتر در کارنامه دارد.
ترزگه بعد از عمل جراحى در لیون تمام بازیهاى دوستان اش را از تلویزیون یا از طریق ویدئو دنبال مى کرد و تک تک گل هاى دوستان اش را تجزیه و تحلیل مى نمود و براى موقعیت هاى از دست رفته آه حسرت مى کشید. اما دیگر دوران این حسرت ها تمام شده. تا یک ماه دیگر ترزگه و دل پیرو همچون دو برج در کنار هم قرار مى گیرند تا لرزه بر اندام هر حریفى بیاندازند در حالى که دل پیرو نیز مى تواند مهره تکمیل کننده یى براى آنها باشد. ترزگه مطمئن است که بار دیگر جایگاه ثابت خود را در ترکیب اصلى به دست مى آورد: «من مطمئنم که با هیچ کس مشکلى نخواهم داشت. نباید فراموش کنیم که سال قبل آسیب دیدگى بازیکنان بیشترین لطمه را به ما زد. من با دل پیرو مدت زیادى بازى کرده ام و معتقدم که او به زودى به دوران اوج باز مى گردد در حالى که تنها ۴ مسابقه در کنار ابراهیموویچ بازى کردم و مطمئنم که در ماه هاى آینده همکارى ما بسیار بهتر خواهد شد. با بازیکنى همچون او که به راحتى دفاع حریفان را به هم مى ریزد هر مهاجمى مى تواند خوب کار کند

--------------------------

افتخارات کسب شده توسط دیوید

سری آ ایتالیا:01/02, 02/03

جام جهانی:1998

جام ملت های اروپا:2000

سوپر کاپ ایتالیا: 2002-2003

فصل
باشگاه
سری
لیگ
جام حذفی
اروپایی
 
 
 
بازی
گل
بازی.
گل
بازی
گل
 1993/94
پلاتنسا
 A
3
-
-
-
-
-
 1994/95
 پلاتنسا
 A
2
-
-
-
-
-
 1995/96
موناکو
 A
4
-
-
-
-
-
 1996/97
 موناکو
 A
5
-
-
-
-
-
 1997/98
 موناکو
 A
27
18
-
-
9
4
 1998/99
 موناکو
 A
27
12
-
-
5
2
 1999/00
موناکو
 A
30
22
-
-
7
2
 2000/01
یوونتوس
 A
25
14
2
-
5
1
 2001/02
 یوونتوس
 A
34
24
2
-
10
8
 2002/03
 یوونتوس
 A
17
9
1
-
10
4
 2003/04
 Juventus
 A
25
16
4
2
5
4
 2004/05
 Juventus
 A
18
9
1
1
5
4