اولین مصاحبه در سال 2007

 

جیجی بوفون سنگربان پراوازه و مشهور یوونتوس در جدید ترین مصاحبه خود در سال 2007 در گفتگو با سایت اصلی باشگاه یوونتوس حرفهای بسیار جالب و خواندنی زد که مهمترین انها به دیدار مقابل میلان و مسائل دیدارهای گذشته یوونتوس بر می گردد:به زودی در یک بازی حساس در جام برلوسکونی مقابل میلان قرار می گیریم که بسیار جالب خواهد بود.بوفون که در بازی سال گذشته مقابل میلان از ناحیه شانه مصدوم شد و مدت زیادی از میادین به دور بود ادامه داد:برای من ان بازی حادثه بدی بود اما اکنون خوشحال هستم که می توانم مقابل میلان دوباره به میدان بروم و من این بازی همان بازی است که من منتظر شروع ان بودم.من باید خیلی جسور باشم برای این بازی و رویایی با حریف دیرینه خود.من در حال حاضر فکر نمی کنم که بسیار قوی تر از میلان باشیم اما این یک دیدار بسیار محکم و جسورانه ای برای هر دو تیم خواهد بود.
بوفون افزود:ما راه بسیار سختی برای صعود به سری آ را داریم.ما همچنان به چیزی کمتر از قهرمانی در سری ب نمی اندیشیم اما هنوز از تساوی مقابل ارتزو به شدت عصبی و ناراحت هستیم. ما دو امتیاز خیلی مهم و حساس را قبل از کریسمس از دست دادیم.شاید مقابل ارتزو تصور می شد که ما قوی تر ظاهر بشیم.ما مقابل ارتزو و در خانه ریمینی با اینکه از حریفان خود پیش بودیم اما در نهایت به تساوی تن دادیم و فقط ما در همین دو بازی بسیار بد کار کردیم و نتوانستیم انتظارات را بر اورده کنیم

ناراحتی و شیرینی 2006

 

2006 برای جان لوئیجی بوفون، دروازه‌ بان ایتالیا پستی و بلندی ‌های بسیاری داشت.

بوفون در آستانه سال نو میلادی به Tuttosport گفت: جمع‌ بندی یک سال در یک کلمه دشوار است. باید آن را بین قله ‌های لذت و کامیابی ‌های باور نکردنی و متاسفانه لحظ ه‌های بی‌اندازه غم‌انگیز دانست.

سال 2006 برای بوفون با آسیب دیدگی شروع شد، اما، پس از آن او با یوونتوس قهرمان شد قهرمانی که پس از مدت کوتاهی به دلیل کالچو پولی، پرونده فساد ورزشی و تبانی، رنگ باخت.

تابستان بوفون با تیم ملی کشورش طعم بزرگ ‌ترین لذت سال یعنی قهرمانی در جام جهانی را چشید. او در این باره توضیح داد: "جام جهانی آلمان بسیار فراتر از انتظارات بود. حتی بودن در جمع تیم ‌های مدعی قهرمانی هم مانند رویا بود.

ما در دریایی از مشکلات به جام جهانی رفتیم. کالچو پولی ما را یکپارچه کرد. این غریزه بقا به ما کمک کرد تا بر سد های پیش رویمان چیزه شوم."

جان لوئیجی بوفون درباره‌ بازجویی ‌هایش هم توضیح داد: "من بهای این حقیقت را که بازیکن یوونتوس هستم را پرداختم شرط ‌بندی من موضوع شخصی بود و غیر قانونی نبود. بعضی ‌ها روی آخرین مدل ماشین شرط می‌بندند، من در شرط ‌بندی online شرکت کردم. هر کسی که من را بشناسد می‌داند که یک بازی را از دست نمی‌دهم."

توپ طلای اروپا به فابیو کاناوارو، کاپیتان ایتالیا رسید در حالی که بسیاری بوفون را سزاوار این عنوان می‌دانستند.

دروازه‌بان یوونتوس گفت: "این فابیو بود که نتیجه مرد سال فوتبال اروپا را پیش از بازی دوستانه ایتالیا برابر ترکیه به من گفت. همه دوست دارند چنین عنوان باشکوهی را به دست آورند وقتی فابیو از موفقیتش به من گفت، ناامید شدم.

اما، همه این اتفاق‌ها در ده دقیقه رخ داد، صادقانه می‌گویم، از خودم حیرت کردم چرا که نوعی حس ایثار به من دست داد؛ برای فابیو خوشحال شدم."

بر خلاف کاناوارو که به رئال مادرید پیوست، بوفون ترجیح داد تا به همراه یوونتوس در سری B بازی کند، تصمیمی که همه را شگفت زده کرد: "خوشبختانه، بعضی وقت ها می‌توانم درباره‌ آینده‌ام تصمیم بگیرم و می‌دانم که مسوول انتخاب‌ها و رفتارم هستم.

درک می‌کنم که برای بسیاری در آن لحظه بی ‌ثبات، تصمیم منطقی نبود. اما، از بابت آن متاسف نیستم و بار دیگر آن را انجام خواهم داد.

می‌دانم که مرد خوش شانسی هستم. آرزویم برای سال 2007، سلامتی و خوشحالی است. سایر چیزها به دنبال آن خواهد آمد