صحبت های پاول

 

پاول ندود هافبک ارزشمند یوونتوس اذعان می کند در برابر آرسنال آنها به هیچ وجه نباید اشتباه کنند.

 یوونتوس بازی رفت را در هایبری 2 بر صفر به آرسنال واگذار کرده و حالا در انتظار دیدار برگشت در دل آلپی هستیم.ستاره خط هافبک تورینی ها در رابطه با این بازی می گوید: نباید دچار اشتباه شویم چون بازی رفت را 2 بر صفر باخته ایم. همه ما مطمئن هستیم که هنوز چیزی به پایان نرسیده و یووه فرصت دارد تا خود را به مرحله نیمه پایانی لیگ قهرمانان اروپا برساند. بازیکنان ما دوست دارند همیشه پیروز شوند و این یک امتیاز مهم برای دیدار مقابل آرسنال است و فرصتی برای تکرار اشتباهات گذشته نداریم.با تمام قدرت به میدان خواهیم رفت.

عیدی سال نو برای یوونتوسی ها

سلام و عرض تبریک سال نو این قالب را به تمام یوونتوسی ها عیدی می دهم.

منتظر نظرات هستم.

جدید ترین مصاحبه ندود


O یووه‌ به‌ پایان‌ فصل‌ نزدیکتر مى‌شود و پاول‌ ندود نیز به‌ روزهاى‌ اوج‌ خود باز مى‌گردد از سال‌ 2001 که‌ این‌ هافبک‌ جنگنده‌ به‌ بینکونرى‌ها پیوسته‌ تنها یک‌ فصل‌ بوده‌ که‌ یووه‌ نتوانسته‌ اسکودتو را از آن‌ خود کند و هر فصل‌ که‌ آنها قهرمان‌ باشگاههاى‌ ایتالیا شده‌اند، نقش‌ ندود در آن‌ قهرمانى‌ نقشى‌ بسیار پررنگ‌ بوده‌ است.

گل‌ کلیدى‌ ندود در دیدار چند وقت‌ پیش‌ مقابل‌ سمپدوریا بود که‌ سبب‌ شد میلان‌ همچنان‌ فاصله‌ زیاد خود با صدر جدول‌ را حس‌ کند. همچنین‌ یک‌ گل‌ بسیار حیاتى‌ دیگر در برابر وردربرمن‌ از این‌ شیر موطلایى‌ بودکه‌ سبب‌ شد تا یووه‌ در عین‌ ناباورى‌ به‌ دور بعدى‌ لیگ‌ قهرمانان‌ راه‌ یابد. ندود در ابتداى‌ فصل‌ 33 ساله‌ شد، اما به‌ ویژه‌ با نزدیکتر شدن‌ جام‌جهانى‌ 2006 آلمان‌ مى‌توان‌ مشاهده‌ کرد که‌ از اشتهاى‌ او ذره‌اى‌ کاسته‌ نشده‌ است.

در ذیل‌ مصاحبه‌ خواندنى‌ وى‌ را با یوفا از نظر مى‌گذرانید:

یووه‌ در آستانه‌ فتح‌ چهارمین‌ قهرمانى‌ در 5 سال‌ اخیر است. تودلیل‌ این‌ اقتدار را در چه‌ مى‌بینی؟

ثبات‌ رمز موفقیت‌ ماست. ما هیچ‌گاه‌ بى‌دلیل‌ امتیازى‌ از دست‌ نمى‌دهیم. درست‌ است‌ که‌ گاهى‌ شانس‌ هم‌ با ما یار بوده، اما ما نیز توانایى‌ بهره‌ بردن‌ از این‌ شانس‌ را داشته‌ایم. من‌ فکر مى‌کنم‌ ما به‌ حق‌ در این‌ جایگاه‌ ایستاده‌ایم‌ و امیدوارم‌ این‌ روند ادامه‌ یابد.

بزرگترین‌ نقطه‌ قوت‌ فابیو کاپلو را در چه‌ مى‌بینی؟

کاپلو در هر جلسه‌ تمرین‌ و در هر بازى‌ از شما توقع‌ ارایه‌ بهترین‌ عملکرد را دارد. او از آدم‌هایى‌ که‌ وقتش‌ را تلف‌ مى‌کنندخوشش‌ نمى‌آید. من‌ فکر مى‌کنم‌ او بهترین‌ مربى‌ دنیاست.

آیا این‌ قدرتمندترین‌ یووه‌اى‌ نیست‌ که‌ در آن‌ عضویت‌ داشته‌ای؟

هنوز نمى‌توانم‌ در این‌ مورد اظهارنظر کنم. به‌ هر حال‌ ما فصل‌ پیش‌ اسکودتو را فتح‌ کردیم. این‌ فصل‌ نیز امتیازات‌ زیادى‌ جمع‌آورى‌ کرده‌ایم، اما هنوز جامى‌ به‌ خانه‌ نبرده‌ایم. ما هنوز باید براى‌ اثبات‌ شایستگى‌ و قدرتمان‌ تلاش‌ کنیم.

اهدافت‌ در سال‌ 2006 چه‌ چیزهایى‌ هستند؟

امیدوارم‌ دچار مصدومیت‌ نشوم، این‌ فصل‌ را با قهرمانى‌ به‌ پایان‌ برسانم‌ و با یوونتوس‌ رویداد ویژه‌اى‌ را جشن‌ بگیریم. همچنین‌ امیدوارم‌ انرژى‌ کافى‌ براى‌ بازى‌ در جام‌جهانى‌ را داشته‌ باشم.

مى‌خواهم‌ نظرت‌ را درباره‌ پترچک، هم‌وطن‌ و هم‌تیمى‌ات‌ در تیم‌ملى‌ چک‌ بدانم...

من‌ همیشه‌ او را با جى‌جى‌ بوفون‌ که‌ بهترین‌ دروازه‌بان‌ دنیا مى‌دانم‌ مقایسه‌ مى‌کنم. چک‌ نیز دروازه‌بان‌ بسیار قابلى‌ است. نکته‌ قابل‌ توجه‌ در مورد پتر این‌ است‌ که‌ او از بوفون‌ جوانتر است‌ و در نتیجه‌ هنوز مى‌تواند بر تجربیات‌ خود بیفزاید. من‌ خود را خیلى‌ خوش‌شانس‌ مى‌بینم‌ که‌ در دو تیم‌ مختلف‌ با دو دروازه‌بان‌ برجسته‌ بازى‌ مى‌کنم.

نظرت‌ درباره‌ هم‌ گروه‌ شدن‌ ایتالیا و چک‌ در جام‌جهانى‌ چیست؟

هنوز زمان‌ زیادى‌ تا آن‌ بازى‌ مانده‌ و من‌ هنوز درباره‌ آن‌ فکر نکرده‌ام‌ ولى‌ باید بگویم‌ که‌ بازى‌ کردن‌ در برابر تیم‌ملى‌ ایتالیا براى‌ من‌ خوب‌ نیست، چرا که‌ من‌ 10 سال‌ است‌ در این‌ کشور توپ‌ زده‌ام‌ و در نتیجه‌ قرار گرفتن‌ در برابر دوستانم‌ که‌ هر هفته‌ ملاقاتشان‌ مى‌کنم‌ کار آسانى‌ نیست. شاید به‌ همین‌ خاطر اصلاً‌ دوست‌ نداشتم‌ با ایتالیا هم‌گروه‌ شویم، اما با این‌ وجود آن‌ دیدار یک‌ مسابقه‌ خاص‌ براى‌ من‌ خواهد بود.

براى‌ جمهورى‌ چک‌ در جام‌جهانى‌ چه‌ شانسى‌ قائل‌ هستی؟

عده‌ زیادى‌ بى‌نهایت‌ نسبت‌ به‌ تیم‌ ما خوش‌بین‌ هستند، اما من‌ اینطور نیستم!

من‌ سعى‌ مى‌کنم‌ واقع‌گرا باشم‌ زیرا گروه‌ ما با حضور ایتالیا، آمریکا و غنا گروه‌ بسیار دشوارى‌ است‌ و تک‌تک‌ تیم‌هاى‌ حاضر در آن‌ از شانس‌ صعود بهره‌مند هستند. مطمئناً‌ تنها جزئیات‌ سرنوشت‌ این‌ گروه‌ را تغییر خواهد داد.

توصیه‌ ندود به‌ یک‌ بازیکن‌ تازه‌کار چیست؟

تمرین‌ و تمرین! و اینکه‌ فوتبال‌ را با عشق‌ بازى‌ کنید. وقتى‌ قرار باشد هر روز سخت‌ تلاش‌ کنید، باید از حرفه‌ خود لذت‌ ببرید.

فوتبال‌ خود را در ایتالیا خاتمه‌ مى‌دهى‌ یا جاى‌ دیگری؟

هیچ‌ چیز معلوم‌ نیست، اما من‌ زندگى‌ در تورین‌ را دوست‌ دارم. من‌ علاقمند به‌ این‌ شهر و مردم‌ آن‌ هستم. نمى‌دانم‌ در کجا بازنشسته‌ مى‌شوم، اما مى‌دانم‌ که‌ کار من‌ تقریباً‌ به‌ انتها رسیده‌ است. در حال‌ حاضر فقط‌ دوست‌ دارم‌ تا زمانى‌ که‌ قراردادم‌ با یووه‌ به‌ اتمام‌ مى‌رسد (پایان‌ فصل‌ آینده) بازى‌ کنم.

پس‌ از بازنشستگى‌ چه‌ کار خواهى‌ کرد؟

زیاد به‌ این‌ موضوع‌ فکر مى‌کنم. رؤ‌یاى‌ من‌ همیشه‌ کار کردن‌ با کودکان‌ بوده‌ است. همه‌ چیز به‌ این‌ بستگى‌ دارد که‌ بخواهم‌ در دنیاى‌ فوتبال‌ بمانم. اما هنوز تصمیم‌ نگرفته‌ام.