ترزگه با ما خواهد ماند

جووانی گیگلی کوبولی رئیس باشگاه یوونتوس در مصاحبه ای اعلام کرد، داوید تر‌زه گه مهاجم فرانسوی یووه به رغم ابراز تمایلش برای رفتن، در این تیم باقی خواهد ماند.


به گزارش گروه فوتبال جهان؛ کوبولی در ادامه مطلب فوق اظهار داشت: "مطمئناً نظر ما در مورد حضور ترزه‌گه در یووه تغییر نخواهد کرد. او بازیکنی مهمی برای ما است و باشگاه نیاز زیادی به حضور این بازیکن دارد."
لازم به ذکر است؛ تاکنون ترزه گه مهاجم تیم ملی فرانسه و باشگاه یوونتوس با پیشنهادهای زیادی از سوی چندین تیم مواجه بوده است که درخواست بسیت و هفت میلیون یورویی منچستر انگلیس و پیشنهاد باشگاه لیون فرانسه به عنوان آخرین پیشنهادهای ارائه شده به این بازیکن مطرح است

حذف شدیم

یوونتوس با پذیرفتن شکست برابر ناپولی در ضربه‌های پنالتی از جام حذفی ایتالیا کنار رفت .

یوونتوس در دیدار ورزشگاه سان پائولو، جایی که شصت هزار تماشاگر را در آن حضور داشتند، شروع خوبی داشت و با گل چیلینی (28) از حریف پیش افتاد.

اما، ‌ناپولی با ضربه بوچی (39) در این دیدار تماشایی و نفس‌گیر بازی را به تساوی کشاند و با هنرنمایی کالائیو (54) از حریف سرشناس خود که به سری ب سقوط کرده پیش افتاد.

الساندر دل پیرو، مهاجم وفادار سپید و سیاه‌پوشان (79) بار دیگر بازی را به تساوی کشاند و خودش در دقیقه 120 گل برتری یووه را زد.

همه چیز برای صعود رویایی مردان دیدیه دشام آماده بود، اما همان دقیقه پایان این بازی کاناوارو بازیکن ناپولی گل تساوی را به ثمر رساند تا سرنوشت این دیدار در ضربه‌های پنالتی رقم بخورد.

در ضربه‌های پنالتی، جان لوئیجی بوفون یک ضربه از دست داد تا یووه با بی‌دقتی دروازه‌بان و دو بازیکن دیگرش از جام حذفی هم در مجموع با شکست کنار برود

 

اگر کاپلو مى ماند من مى رفتم

الساندرو دل پیرو ستاره محبوب بیانکونرى کمتر عادت به حرف زدن یا اعتراض دارد و در طول ۲ فصل اقامت کاپلو در بیانکونرى هرگز جمله اى به نشانه اعتراض نگفت.

پس از جام جهانى نیز دل پیرو همچنان پسر آرام بیانکونرى بود و نه در مقابل سقوط و نه در مقابل تمام بحران ها هرگز لب به سخن باز نکرد اما الکسى در کنفرانس مطبوعاتى اخیرش لب به انتقاد گشوده آن هم با جملاتى سخت و علیه سرمربى سابق.

او در اظهار نظری در این رابظه گفت: "یک دلیل وجود دارد که هیچ کس بعد از جدایى کاپلو تأسف نمى خورد نه اینجا و نه هیچ جاى دیگر. البته به غیر از بازیکنانى که حالا با او هستند.

رابطه من و کاپلو در خیلى موارد بد نبود اما ما با ۲ دیدگاه متفاوت به مسائل نگاه مى کردیم. شاید اگر هنوز او روى نیمکت بیانکونرى بود دیگر اینجا نمى ماندم. یک تیم باید پر از هیجان و لذت با هم بودن باشد مثل یک گروه واقعى، نه فقط مثل یک ماشین براى پیروزى."

دل پیرو حتى توان تاکتیکى کاپلو را هم زیر سؤال مى برد و مى گوید: "با کیفیت تکنیکى که تیم ما فصل پیش داشت فقط توانستیم صاحب یک اسکودتو شویم و از جام باشگاه ها هم خیلى زود حذف شدیم. شاید آن اسکودتو هم نتیجه توانایى بازیکنان ما و آمادگى شان در فصل قبل از آن بود."

الساندرو دل پیرو در جریان کنفرانس مطبوعاتى کاملاً راحت و آرام بود مثل همیشه اما حالا از انتقال فابیو کاپلو به مادرید به عنوان دلیلى براى ماندن در یووه با وجود تمام پیشنهادات خوب یاد مى کند: "من یک پیشنهاد خیلى مهم دریافت کردم. البته به آن هم فکر کردم اما تصمیم براى ماندن کار سختى نبود. حالا هم از تصمیم خود به راستى راضى هستم. من تصمیم ام را با وجود تمام مسائلى که پیش آمده بود گرفتم. چون در یووه خیلى راحتم و احترام زیادى براى افرادى چون آندره آ آنیلى، لاپو و چان الکان و احساسات هواداران قایلم."

دل پیرو درباره آینده اش هم ایده روشنى دارد: "من مدیر یووه شوم؟ فعلاً چنین چیزى در فکرم نیست. هنوز وقت زیادى براى بازى دارم."

دل پیرو سرمربى جدید بیانکونرى را هم ستایش مى کند و مى گوید: "من زمانى با دشام بازیکن و هم تیمى بودم و حالا هم براى او احترام زیادى قایلم."

دل پیرو درباره اینکه دیدن یکى از هم تیمان اش که مربى است احساس پیرى نمى کند مى گوید: "واقعاً نه. چون دشام وقتى اینجا بازیکن بود پیر بود."

اما اسکودتویى را که از یووه پس گرفتند را الکس هنوز مال خودش مى داند: "ما در زمین مسابقه نشان دادیم که از همه قوى تریم. حتى اینتر را در سن سیرو شکست دادیم. بردن یک اسکودتو روى کاغذ واقعاً عجیب است. به همین خاطر هم جشن هاى اینتر باعث خنده من مى شد اما کمبود هواداران که سال هاست اسکودتو را تجربه نکرده اند قابل درک است

زامبروتا: یوونتوس به من خیانت کرد

جان لوکا زامبروتا،‌ ایتالیایی تازه وارد بارسلونا احساس می‌کند که یوونتوس به او خیانت کرده است.

زامبروتا پس از سقوط یوونتوس به سری ب به بارسلونا پیوست. او به روزنامه‌ی توتو اسپورت گفت: "من پولکی نیستم. هفت سال قلبم را به یوونتوس دادم و هرگز فکر نمی‌کردم که دو اسکودتو از رکوردهایم پاک شود. نسبت به مدیران پیشین باشگاه احساس خیانت می‌کنم."

زامبروتا که به همراه ایتالیا قهرمان جام جهانی شد، با لیلیان تورام از تورین به بارسلونا رفت. امرسون، فابیو کاناوارو، زلاتان ابراهیموویچ و پاتریک ویرا دیگر بازیکنانی بودند که به دنبال کالچوپولی، پرونده‌ی فساد ورزشی و تبانی از این باشگاه جدا شدند.

قهرمانی‌های فصل ‌٢٠٠٥-٢٠٠٤ و ‌٢٠٠٦-٢٠٠٥ از یووه پس گرفته شد. اکنون سپید و سیاه‌پوشان باید با هفده امتیاز منفی کارشان را در سری ب شروع کنند. متهمان اصلی یوونتوس، لوچانو موجی و آنتونیو گیرائودو، مدیران پیشین باشگاه بودند.

این هفته رییس جدید باشگاه به روزنامه‌های ایتالیایی گفت که از تصمیم زامبروتا و کاناوارو که کشتی شکسته‌ی یووه را ترک کردند, سرخورده شده است.

زامبروتا پاسخ داد: "از این جمله بسیار ناراحت شدم. انصاف نیست که با من چنین برخورد کنند. هنگامی که به مدیران جدید شرایطم را توضیح دادم، به این نکته اشاره کردم؛ چندان مطمئن نیستم که بتوانم در سری ب بازی کنم و آن ها بی‌درنگ انتقالم به بارسلونا را رقم زدند.

دلیلش این بود که با باشگاه اسپانیایی به توافق رسیده بودم. در حالی که نماینده‌ام با من درباره‌ی انتقال به میلان حرف می‌زد. هواداران ما را خیانت‌کار و پولکی لقب می‌دهند؛ اما، هفت سال همه چیز به یوونتوس دادم. هرگز انتظار نداشتم در چنین شرایطی تورین را ترک کنم."